Szegeden tanácskoztak a kormányhivatalok főigazgatói

2024.06.05. 15:12 | Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal

A nyár előtti utolsó főigazgatói értekezletét tartották meg Szegeden: kedden az ország valamennyi kormányhivatalának szakmai vezetője a csongrád-csanádi vármegyeszékhelyre érkezett, ahol az elektronikus közigazgatás tapasztalatai és a vármegyei jó példák mellett a közigazgatást érintő szakmai kérdéseket vitatták meg a szakemberek.

Március óta először ültek össze tanácskozni a kormányhivatalok főigazgatói, akik a Nemzeti Összetartozás Napján Szegeden vitatták meg a területi közigazgatást érintő fő kihívásokat.

Kisfaludy László, a közigazgatás és a területfejlesztés stratégiai koordinációjáért felelős miniszteri biztos az értekezleten kiemelte: a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium célja, hogy 2030-ra az 5 legélhetőbb európai ország egyikévé váljon Magyarország. Az élhetőség ugyanakkor nem egy egzakt mértékegység, hanem több tucat indikátor alapján szokták kutatni, ezért az is prioritás, hogy saját, hazai kritériumrendszert dolgozzon ki a minisztérium. A miniszteri biztos szerint a célok megvalósításában fontos lépcső a területi egyenlőtlenségek csökkentése, illetve a szolgáltató szemléletű területi közigazgatás megvalósítása a magas szinten digitalizált, gyors és kényelmes szolgáltatások nyújtásával.

A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal jó gyakorlatairól tartott előadást dr. Salgó László. A főispán bemutatta a kormányhivatalon belül indított belső szakmai előadássorozatot, amelynek célja a hatósági ügyintézők jogi ismereteinek naprakészen tartása. Felidézte továbbá a déli határszakasz közelében az embercsempészek által hátrahagyott roncsautók elszállítását, valamint a hivatal társadalmi szerepvállalása keretében a gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyermekek megsegítésére szervezett jótékonysági futóverseny, az ÁGOTA Futás megszervezését.

A hivatali vezetők a kormányhivatali e-ügyintézés pilot projektjének Csongrád-Csanád, Heves és Vas vármegyei tapasztalatait is megismerhették.

Forrás: Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal