Országos Közúti és Hajózási Hatósági Főosztály

Vezető:
dr. Szabó Tamás
E-mail:
kozlekedesifoo@bfkh.gov.hu
Telefon:
(1) 474-1759
Cím:
1124 Budapest, Németvölgyi út 37-39.
Levelezési cím:
1525 Budapest, Pf.: 39

Hivatali kapu

KRID:
645240704
Rövid név:
BFKHKOZLEK

Egyéb információk

A Kikötői Osztály ügyfélfogadása a Németvölgyi úton és a vidéki telephelyeken 2023. december 15-én szünetel. 


Országos Közúti és Hajózási Hatósági Főosztály feladat-és hatáskörei:

A főosztály 6 osztálya országos illetékességgel – egyes hajózási, és közúti piacfelügyeleti ügyekben nemzetközi joghatósággal – látja el a gyorsforgalmi utakkal, nagy hidakkal, hajózási és közúti gépjármű igazgatással kapcsolatos feladatait. Egész évben napi 24 órás hajózási riasztási szolgálatot működtet. Hajózási Hatósági Szolgálati és Ellenőrzési Pontokon teljesít szolgálatot a Duna mentén Komáromban és Mohácson, a Tisza mentén Tokajban és Szegeden, valamint a Balaton térségében Siófokon.

Út- és hídügyi hatósági főbb tevékenységek:

  • Az országos közúthálózatba tartozó gyorsforgalmi utak, azok tartozékai, műtárgyai,valamint a közúti határátkelőhelyek közlekedési építményeinek építésének, forgalomba helyezésének, fennmaradásának, megszüntetésének engedélyezése, a műtárgyak kiviteli terveinek jóváhagyása.
  • A vasúti átjárók létesítésének, áthelyezésének és megszüntetésének engedélyezése, a létesítés és áthelyezés során a vasúti átjáró biztosítási módjának és forgalmi rendjének engedélyezése.
  • A közúti biztonsági auditori képzéssel és továbbképzéssel kapcsolatos ellenőrzési és nyilvántartási feladatok ellátása.
  • Az országos és helyi közutak 30 m-nél nagyobb szabadnyílású hídjai, valamint alagútjai építésének, forgalomba helyezésének és megszüntetésének engedélyezése, valamint kiviteli tervének jóváhagyása.
  • Az 500 méter hosszt meghaladó, a transzeurópai közúthálózat területén lévő alagutakra vonatkozó működési és műszaki engedély kiadása, jelentések elkészítése, az alagutak biztonságával kapcsolatos egyéb hatósági feladatok ellátása.

Közúti gépjármű-közlekedési hatósági főbb tevékenységek:

  • A túlméretes és a megengedett össztömeget, illetve tengelyterhelést meghaladó járművek forgalomba helyezésének engedélyezésével kapcsolatos feladatok.
  • A nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozás alóli felmentésre vonatkozó engedélyezéssel kapcsolatos feladatok.
  • A közúti létfontosságú rendszerelemek biztonsági feltételeinek megteremtésével kapcsolatos feladatok.
  • A közúti jármű piacfelügyeleti hatósági tevékenységhez kapcsolódó országos és EU feladatok.

Hajózási hatósági főbb tevékenységek:

  • Úszólétesítmények (nagy- és kishajók, úszómunkagépek, kompok, úszóművek, motoros vízi sporteszközök) üzembe helyezés előtti, időközi, önkéntes, rendkívüli és ellenőrzői szemléi, az üzemképességet igazoló hajóokmányok kiállítása, nyilvántartásuk vezetése.
  • Úszólétesítmények hajózásra alkalmasságának, az azokon szolgálatot teljesítő személyek élet- és munkakörülményeinek ellenőrzése.
  • Belvízi- és tengeri hajók köbözése, terhelhetőségük megállapítása, a köbözési okmány kiállítása és nyilvántartása.
  • Lajstromozási eljárások, belvízi- és tengeri nagyhajó, komp, úszómunkagép, úszómű és kishajó lajstromok, valamint a lajstrom vízi sporteszköz fejezetének vezetése: lajstromba vétel, jog-, tény- és adatváltozások átvezetése, tulajdoni lap, lajstromozási igazolás és a lajstromozást tanúsító okmányok kiadása, és azok nyilvántartásának vezetése.
  • A víziközlekedés irányítására szolgáló jelzések létesítésének, üzemeltetésének, módosításának és megszüntetésének engedélyezése, illetve – a hajóút kijelölésével, kitűzésével kapcsolatos jelzéseket kivéve – azok kihelyezésének elrendelése.
  • A Duna teljes szakaszán az operatív hajózási hatósági feladatok ellátása érdekében az év minden napján riasztási szolgálat működtetése.
  • Hajózási tevékenység engedélyezése (hajózási engedély, vízi munka, rakodási, átrakási engedély, kabotázs, különleges szállítás), korlátozások elrendelése.
  • A hajózási engedélyek kiadása és nyilvántartása, jogszabályban meghatározott esetekben visszavonása.

Az országos közforgalmú kikötők vagy azokhoz kapcsolódó hajózási létesítmények, valamint a vám- és határkikötők kivételével a közforgalmú és a saját használatú kikötők, a komp- és révátkelések, az úszóműves kikötők, úszóműállások, hajóhidak, vízisportpályák, veszteglőhelyek, létesítésének, fennmaradásának, használatbavételének, üzemben tartásának, átalakításának, rendeltetéstől eltérő használatának, valamint megszüntetésének engedélyezése.

Vezető:
Bognár Géza
E-mail:
uto@bfkh.gov.hu
Telefon:
(1) 474-1770
Cím:
1124 Budapest, Németvölgyi út 37-39.
Levelezési cím:
1525 Budapest, Pf.: 39
Egyéb információ:

Ügyfélfogadás

előzetesen egyeztetett időpontban

 

ÚTÜGYEKKEL KAPCSOLATOS FELADATOK, ILLETÉKESSÉG, ÜGYMENETEK


A Gyorsforgalmi Útügyi Osztály határozatai


A Gyorsforgalmi Útügyi Osztály aktuális hirdetményei ITT érhetők el.

KRID:
645240704
Rövid név:
BFKHKOZLEK
Vezető:
Máté Éva
E-mail:
hido@bfkh.gov.hu
Telefon:
(1) 474-1785
Cím:
1124 Budapest, Németvölgyi út 37-39.
Levelezési cím:
1525 Budapest, Pf.: 39
Egyéb információ:

Ügyfélfogadás

előzetesen egyeztetett időpontban

 

HIDAK ENGEDÉLYEZÉSÉNEK FOLYAMATA


A Hídügyi Osztály határozatai

A Hídügyi Útügyi Osztály aktuális hirdetményei ITT érhetők el.

KRID:
645240704
Rövid név:
BFKHKOZLEK
Vezető:
Zsoldos János
E-mail:
heo@bfkh.gov.hu
Telefon:
(1) 474-1753
Cím:
1124 Budapest, Németvölgyi út 37-39.
Levelezési cím:
1525 Budapest, Pf.: 39
Egyéb információ:

Ügyfélfogadás

Hétfő: 12.30 - 15.30
Szerda: 8.30 - 12.00
12.30 - 15.30
Péntek: 8.30 - 12.00

 

HAJÓZÁSI ENGEDÉLYEZÉS ÉS ELLENŐRZÉS - ADATLAPOK, TÁJÉKOZTATÓK


A Hajózási Engedélyezési és Ellenőrzési Osztály aktuális hirdetményei ITT érhetők el.

 

KRID:
645240704
Rövid név:
BFKHKOZLEK
Vezető:
dr. Oláh Zoltán
E-mail:
kikoto@bfkh.gov.hu
Telefon:
(1) 474-1756
Cím:
1124 Budapest, Németvölgyi út 37-39.
Levelezési cím:
1525 Budapest, Pf.: 39
Egyéb információ:

Hajózási Hatósági Szolgálati és Ellenőrzési Pontok:

Siófoki Szolgálati és Ellenőrzési Pont:
Cím: 8600 Siófok, Krúdy sétány 2.
Telefon: 06-1-3731 457

Komáromi Szolgálati és Ellenőrzési Pont:
Cím: 2900 Komárom, Szent István tér 3.
Telefon: 06-1-8159 696

Mohácsi Szolgálati és Ellenőrzési Pont:
Cím: 7700 Mohács, Indóház utca 2.

Telefon: 06-1-8159 621

Szegedi Szolgálati és Ellenőrzési Pont:
Cím: 6728 Szeged, Lechner tér 14.
Telefon: 06-1-8159 624

Tokaji Szolgálati és Ellenőrzési Pont:
Cím: 3910 Tokaj, Benedek Pál utca 29.
Telefon: 06-1-8159 632


Ügyfélfogadás

Hétfő: 12.30 - 15.30
Szerda: 8.30 - 12.00
12.30 - 15.30
Péntek: 8.30 - 12.00

HAJÓZÁSI LÉTESÍTMÉNYEK HATÓSÁGI ENGEDÉLYEZÉSE (KIKÖTŐK, ÚSZÓ MŰVEK, STB.)


 A Kikötői Osztály aktuális hirdetményei ITT érhetők el.


Hajózási hatósági határozatok

KRID:
645240704
Rövid név:
BFKHKOZLEK
Vezető:
Apatóczky Tamás
E-mail:
kho@bfkh.gov.hu
Telefon:
(1) 373-1406
Cím:
1124 Budapest, Németvölgyi út 37-39.
Levelezési cím:
1525 Budapest, Pf.: 39
Egyéb információ:

Ügyfélfogadás

előzetesen egyeztetett időpontban


FONTOS!

Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy az adminisztratív terhek csökkentése érdekében, az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény (a továbbiakban: Itv.) módosítása értelmében 2021. január 1-től hatályát veszti az Itv. 29. § (8)-(9) bekezdése, melynek értelmében a 2021. január 1. napjától hatóságunkhoz benyújtott (engedélyezési) közigazgatási hatósági eljárás illetékmentes.

 

1. GYORSAN ROMLÓ ÉLELMISZEREK SZÁLLÍTÁSÁNAK ATP ENGEDÉLYE

Kapcsolódó jogszabályok:

  • az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény,
  • a gyorsan romló élelmiszerek nemzetközi szállításáról és az ilyen szállításhoz használt különleges szállítóeszközökről szóló, Genfben, 1970. szeptember 1. napján kelt Európai Megállapodás kihirdetéséről szóló 25/1989. (III. 17.) MT rendelet

Ügyintézési határidő:

Hiánytalan kérelem benyújtása esetén 8 nap, közbenső döntés (pl. hiánypótlási felhívás) esetében 60 nap.  

Az eljárást megindító kérelem benyújtásának módja:

  • a gazdálkodó szervezet ügyfélnek és jogi képviselővel eljáró ügyfélnek kizárólag a https://epapir.gov.hu felületen keresztül elektronikus úton,
  • természetes személyek választásuk szerint a https://epapir.gov.hu felületen keresztül elektronikus úton, vagy postai úton a 1525 Budapest, Pf: 39. postafiók címen

az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezései értelmében.

A kérelem befogadásáról az E-PAPÍR felület visszaigazolást ad.

Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy az eljárás során esetlegesen kibocsátandó közbenső döntéseket (hiánypótlásra vagy nyilatkozattételre felhívó végzés) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben foglaltak alapján az egységes, személyre szabott ügyintézési felületen (hivatali kapu, cégkapu vagy ügyfélkapu) közöljük, amennyiben az Ügyfél nem rendelkezik ilyen felülethez hozzáféréssel, úgy kiadmányainkat postai úton küldjük meg.

Az e-mailben történő levelezés kizárólag tájékoztatás céljára szolgál.

Segédlet a kérelem e-papír felületen történő benyújtásához
Meghatalmazás-minta

Az eljárással kapcsolatban további tájékoztatást a következő elérhetőségeken kérhet:

telefon: (1) 373-1406
e-mail: kho@bfkh.gov.hu

Tájékoztató a járművek ATP-bizonyítványának kiállítása iránti kérelemről

2. NEHÉZ TEHERGÉPKOCSIK KÖZLEKEDÉSÉNEK KORLÁTOZÁSA

Kapcsolódó jogszabályok:

  • az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény,
  • a nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozásáról szóló 190/2008. (VII. 29.) Korm. rendelet

Ügyintézési határidő:

Hiánytalan kérelem benyújtása esetén 8 nap, közbenső döntés (pl. hiánypótlási felhívás) esetében 60 nap.

Az eljárást megindító kérelem benyújtásának módja:

  • a gazdálkodó szervezet ügyfélnek és jogi képviselővel eljáró ügyfélnek kizárólag a https://epapir.gov.hu felületen keresztül elektronikus úton,
  • természetes személyek választásuk szerint a https://epapir.gov.hu felületen keresztül elektronikus úton, vagy postai úton a 1525 Budapest, Pf: 39. postafiók címen

az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezései értelmében.

A kérelem befogadásáról az E-PAPÍR felület visszaigazolást ad.

Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy az eljárás során esetlegesen kibocsátandó közbenső döntéseket (hiánypótlásra vagy nyilatkozattételre felhívó végzés) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben foglaltak alapján az egységes, személyre szabott ügyintézési felületen (hivatali kapu, cégkapu vagy ügyfélkapu) közöljük,amennyiben az Ügyfél nem rendelkezik ilyen felülethez hozzáféréssel, úgy kiadmányainkat postai úton küldjük meg.

Az e-mailben történő levelezés kizárólag tájékoztatás céljára szolgál.

Segédlet a kérelem e-papír felületen történő benyújtásához
Meghatalmazás-minta

Az eljárással kapcsolatban további tájékoztatást a következő elérhetőségeken kérhet:

telefon: (1) 373-1406
e-mail: kho@bfkh.gov.hu

Tájékoztató a közlekedési korlátozás alól mentesítő engedély iránti kérelemről

Tájékoztatjuk, hogy a hétvégi és ünnepnapi közlekedési engedélyek elektronikus aláírással kerülnek kiadmányozásra.

3. TÚLSÚLYOS, TÚLMÉRETES KÖZÚTI JÁRMŰ ELTÉRÉSI ENGEDÉLYE

Kapcsolódó jogszabályok:

  • az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény,
  • a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet,
  • a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést, tengelycsoport-terhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló 36/2017. (IX.18.) NFM rendelet

Ügyintézési határidő:

Hiánytalan kérelem benyújtása esetén 8 nap, közbenső döntés (pl. hiánypótlási felhívás) esetében 60 nap.

 

Az eljárást megindító kérelem benyújtásának módja:

  • a gazdálkodó szervezet ügyfélnek és jogi képviselővel eljáró ügyfélnek kizárólag a https://epapir.gov.hu felületen keresztül elektronikus úton,
  • természetes személyek választásuk szerint a https://epapir.gov.hu felületen keresztül elektronikus úton, vagy postai úton a 1525 Budapest, Pf: 39. postafiók címen

az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezései értelmében.

A kérelem befogadásáról az E-PAPÍR felület visszaigazolást ad.

Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy az eljárás során esetlegesen kibocsátandó közbenső döntéseket (hiánypótlásra vagy nyilatkozattételre felhívó végzés) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben foglaltak alapján az egységes, személyre szabott ügyintézési felületen (hivatali kapu, cégkapu vagy ügyfélkapu) közöljük,amennyiben az Ügyfél nem rendelkezik ilyen felülethez hozzáféréssel, úgy kiadmányainkat postai úton küldjük meg.

Az e-mailben történő levelezés kizárólag tájékoztatás céljára szolgál.

Segédlet a kérelem e-papír felületen történő benyújtásához
Meghatalmazás-minta

Az eljárással kapcsolatban további tájékoztatást a következő elérhetőségeken kérhet:

telefon: (1) 373-1406
e-mail: kho@bfkh.gov.hu

Eltérési engedély -Tájékoztató
Eltérési engedély - Kérelem mellékletei

4. KÖZÚTI JÁRMŰ PIACFELÜGYELETI TEVÉKENYSÉG

Az Osztály ellátja a mezőgazdasági és erdészeti járművek, a két- vagy háromkerekű járművek, a négykerekű motorkerékpárok, továbbá a gépjárművek és pótkocsijaik, valamint az ilyen járművek rendszereire, alkotóelemeire és önálló műszaki egységeire vonatkozó piacfelügyeleti tevékenység keretében az éves piacfelügyeleti ellenőrzési terv és beszámoló összeállítását.

Az Osztály ellátja a közúti jármű piacfelügyeleti hatóságok képviseletét az Európai Unió e célra létrehozott Fórumában, valamint ellátja a tevékenységgel kapcsolatos további nemzetközi feladatokat.

5. LÉTFONTOSSÁGÚ KÖZÚTI INFRASTRUKTÚRA KIJELÖLÉSÉVEL KAPCSOLATOS TEVÉKENYSÉG

Az Osztály ellátja a közlekedési létfontosságú rendszerek és létesítmények azonosításáról, kijelöléséről és védelméről szóló 161/2019. (VII. 4.) Korm. rendeletben meghatározott útügyi közlekedési hatósági feladatokat.

 

KRID:
645240704
Rövid név:
BFKHKOZLEK